Google Ads (AdWords) / SEM

- Nå rätt kunder i rätt affärsläge

Kontakta oss

för snabba resultat till rätt målgrupp

brandson Ads

Certiferad Google Partner

brandson Ads

Datadriven annonsering som når rätt målgrupp

brandson Ads

Välskrivna annonser med träffsäkert budskap

brandson Ads

Regelbunden rapportering och uppföljning

Google Ads (AdWords) i praktiken

Hos oss får ni inte bara ett komplett team av Google-certifierade SEM-konsulter, vi är även en personlig, kunnig och affärsdriven partner som levererar mätbara affärsresultat till rätt pris.

Det här ingår i Brandson Ads™:

  • Startprocess med analys av era kunders sökbeteenden
  • Uppbyggnad av en dynamisk kontostruktur utifrån era affärsmål
  • Relevanta kampanjer och annonser utifrån en grundlig sökordsanalys
  • Löpande analys och utveckling av kontot i syfte att ständigt förbättras
  • Fel- och budgetkontrollsystem
  • Resultatrapportering och hantering av all administration

Vi hjälper dig från sökordsanalys och remarketing till löpande annonsering, vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med en lyckad Google Ads-annonsering? Kontakta oss så berättar vi mer!

Alexander Dypbukt
Alexander Dypbukt

Digital sälj- och marknadsstrateg

+46 (0) 73 600 16 84

alexander.dypbukt@brandson.se


En SEM konsult med lång erfarenhet

För att lyckas med Google Ads-annonsering är det viktigt att ta hjälp av en certifierad SEM-konsult med bred kunskap och rätt verktyg. Som SEM-byrå har vi på Brandson utvecklat våra metoder sedan 2009 och har på kort tid blivit en Officiell Google Partner i Norden. Vi har allt från egenutvecklade produktionssystem för fel- och budgetkontroller till skräddarsydd rapportering.

En SEM-byrå för alla behov

Oavsett om Ni är ett mindre företag för lokala marknader eller ett större bolag för nationella satsningar har vi den erfarenhet och kunskap som krävs för att hjälpa er. Vi har arbetat med allt från lokala och avgränsade kampanjer till nationella och multinationella kampanjer i många branscher.

Vi tror helt enkelt att vi är den SEM-byrå ni behöver kontakta för effektiva och mätbara resultat. Ta gärna kontakt med oss så berättar vi mer!

Vad är SEM?

SEM (Search Engine Marketing) innebär i stort att du endast betalar för de faktiska klick som din annons får. PPC – Pay Per Click är ett annat begrepp som ofta används för att förklara att du inte betalar för visningarna av annonsen, utan när en person faktiskt klickar på annonsen.

Google Ads, eller AdWords som det tidigare hette, handlar till stor del om att driva relevant trafik i sökmotorerna utifrån en tydlig strategi och uttalad målgrupp. AdWords bytte namn i mitten på 2018 till Google Ads då de ansåg att det var ett mer passande namn på tjänsten. Detta eftersom AdWords inkluderade så mycket mer än bara AdWords (remarketing, Yotube, displayannonsering).

Effektiv Google Ads-annonsering når dina potentiella kunder i precis rätt ögonblick vid precis rätt sökning och med smarta, engagerande annonser omvandlas besökaren till en kund.