Hej Marcus!

Vem är du och vad är din bakgrund?

Norrlänning, snart 40 år gammal, som är en gammal övervintrad civilekonom. En examen jag tog för länge sedan men som aldrig varit kärnan i mitt arbete. Snarare väckte den ett intresse kring affärer och marknadsföring och i snart tio år har jag verkat inom branschen i olika former. Med min bakgrund och affärsintresse tycker jag mig snabbt kunna sätta mig in i, och förstå, utmaningarna för företag inom många olika branscher.

När och varför började du arbeta på Brandson?

Brandson är och har alltid varit väldigt duktiga på digital marknadsföring och att föra en personlig dialog med sina kunder. Att få förmånen att arbeta där utvecklar mig otroligt mycket, både rent tekniskt i min profession men även motivationmässigt då jag är del av ett fantastiskt arbetsteam. Jag har varit frilansande åt Brandson under flera år, men har från december 2015 tagit en aktivare roll i arbetet med Brandson Ads.

Vad gör du och hur ser din roll på Brandson ut?

Just nu arbetar jag med Brandson Ads, dvs hanterar våra kunders betalda annonsering. Främst genom Google AdWords och den palett av annonseringsmöjligheter som den kanalen erbjuder, men även via andra kanaler som exempelvis Bing och Schibsted. En annan del av arbetet är att utveckla våra processer och komma på smarta sätt hur vi kan utveckla och förbättra annonseringsresultatet för våra kunder.

Kan du ge ett par tips på bra webbplatser till den som är intresserad av digital marknadsföring?

Så klart. Vår amerikanska branschkollega Wordstream har en blogg som frekvent uppdateras med nyheter, tips och smarta strategier.

http://www.wordstream.com/blog?camplink=mainnavbar&campname=Blog

Vill du tillägga något?

Att jag inte trivs i eller på vatten, att det är gott och nyttigt med broccoli och att jag någon gång hoppas kunna uppfylla min dröm om att flytta till USA.