Hej Fredrik!

Vem är du?

Jag heter Fredrik Rosenborg och är 34 år gammal och bor tillsammans med min sambo Emilia i Hammarby sjöstad. Jag är lugn, analytisk och eftertänksamt lagd men när jag väl är övertygad så ser jag bara möjligheter. Jag är en sann optimist, ödmjuk norrlänning och en stor lagspelare.

Mina intressen är främst att spela squash, åka skidor samt att se på hockey och fotboll.

Vad är din bakgrund?

Jag har en lång erfarenhet och ett genuint intresse av internet marketing som sträcker sig tillbaka till slutet av 90-talet, då kodning och webbdesign på hobbynivå upptog min tid. Sedermera startade jag tillsammans med två vänner ett s.k. UF (Ung företagsamhet) under gymnasieåren var syfte vars att producera och sälja hemsidor till företag lokalt i hemkommunen.

Vidare har jag en bred akademisk kompetens inom företagsekonomi, journalistik och management samt en lång yrkesbakgrund inom försäljning och kundservice som omfattar

  • 8 år av uppsökande fältförsäljning
  • 5 år av kundservice
  • 2 år av säljledning
  • 1 år av uppsökande telefonförsäljning

När och varför började du arbeta på Brandson?

De främsta orsakerna till varför jag började på Brandson för drygt tre år sedan (september 2012) och ser mig fortsätta många år till är

  • chansen att få arbeta professionellt med något av det mest intressanta jag vet (digital marknadsföring)
  • verka i ett bolag som sätter sina kunder överst på agendan. Och som också gör det
  • få chansen att hjälpa erfarna och rutinerade företagare att göra affärer genom att nyttja det nya medielandskapet på ett smartare sätt och samtidigt lära mig mer om andra branscher och företag än mitt eget
  • möjligheten att arbeta med framgångsrika personer som jag ser upp till och som samtidigt också är personliga vänner
  • möjligheten att forma det bolag jag själv vill arbeta i

Vad gör du och hur ser din roll på Brandson ut?

Sedan drygt ett år tillbaka verkar jag som försäljningschef. Sannolikt är jag en av de personer du först kommer i kontakt med när du vill få hjälp att synas och se bättre ut på internet. Utöver min säljledande funktion som involverar coachning och uppföljning har jag ett kund- och försäljningsansvar i mina projekt som involverar

  • att jag hjälper dig att ta ner dina tankar, ambitioner och affärsmål i konkreta affärsöverenskommelser
  • att på ett strategiskt plan rådgöra och planera dig i din strävan att synas och se bättre ut på internet
  • att projektleda ditt team av duktiga specialister och utvecklare hos oss
  • att analysera, följa upp och utveckla vårt samarbete

Vad tror du att majoriteten inte känner till om dig?

Det skulle vara att jag sorterar mina böcker i färgskala, att jag tre år gammal hade en plan att jag skulle bli kommunalrådsfullmäktiges ordförande, att ett av mina första ord var Actionforce, att jag byggde min första hemsida redan 1996. Den hade för övrigt en bakgrundsfärg i orange/lila kulör, gult typsnitt och två animerade facklor. Där berättade jag glatt att sidan var under ständig utveckling.
Jag är också involverad i att lansera ett nytt svensk varumärke, Suedebird. Där vi säljer en helt ny produktlinje av ryggsäckar och weekendbags.

Kan du ge ett par tips på webbplatser till den som är intresserad av digital marknadsföring?

Självklart! Två webbplatser jag själv följer på löpande basis är