Kunder & Kundcase

Företag: Pronomic AB
Kund sedan: 2016
Projektledare: Terese Mårtensson
Uppdrag: Design och utveckling av en responsive webbplats för att på ett enklare sätt guida besökarna rätt och driva fler förfrågningar. Utveckling av partner portal som kommunikations och informationskanal på olika språk. Löpande sökoptimering för bättre synlighet och tillgänglighet för befintliga och nya kunder.

Digital synlighet till nya höjder

Pronomic är idag en världsledande leverantör av ergonomiska lyfthjälpmedel. Genom modulanpassade lösningar kan varje lyfthjälpmedel skräddarsys utefter behov. Deras stora kontaktnät av återförsäljare gör det möjligt att nå ut till hela världen.

Ny design förtydligar varumärket

Brandson har tillsammans med Pronomic tagit fram en design som förtydligar varumärket samt underlättat navigeringen på webbplatsen. Vi ville också förenkla och utöka sälj och kontaktflöden på webbplatsen för att möjliggöra nya och fler kontakter och affärsmöjligheter. Självklart är webbplatsen responsive och fungerar i alla enheter.

Eftersom att Pronomic verkar internationellt med både kunder och partners i alla länder var det viktigt att webbplatsen fungerar på flera olika språk. Vi har också utvecklat en inloggnings del för partners där Pronomic kommer kunna dela med sig av information till återförsäljare på ett enklare och snabbare sätt.

Fokus framöver är att med löpande arbete med Brandson Search positionera Pronomic högst upp i Google’s sökresultat. Syfte är att stärka varumärket digitalt samt att driva fler affärsförfrågningar.

Pronomic AB

Terese Mårtensson

Digital sälj- och marknadsstrateg

Tel. +46 (0) 73 502 73 67

E-post. terese.martensson@brandson.se