Kunder & Kundcase

Företag: Mekonomen Norrtull
Kund sedan: 2011
Projektledare: Terese Wingqvist
Uppdrag: Mekonomen Norrtull ska tydligt positioneras som det självklara valet vid val av bilverkstad och däckhotell i Vasastan, Stockholm på Google.

Stark digital närvaro fyller bilverkstaden

Sedan 2011 har arbetet med digital marknadsföring för att attrahera fler kunder och stärka varumärket digitalt. Brandson ansvarar för att webbplats, sökoptimering och Google AdWords-annonsering ska ge så bra effekt som möjligt. Framgången har varit att satsa på en lokal sökstrategi för att främst nå målgruppen som är intresserad av att komma i kontakt med en bilverkstad eller däckhotell i Vasastan. Genom detta fokus har vi kunnat nå fler i målgruppen som är ”köpklara” och kunnat hålla en lägre budget för mediainvesteringen i den köpta kanalen.

Nya affärer via Google

Idag syns Mekonomen Norrtull på topp 10 i Google’s organiska söklista på 80% av sökorden vi arbetar med. 80% av besökarna som konverterar på hemsidan och antingen gör en bokning av service via ett kontaktformulär eller besöker kontaktsidan, kommer från sökningar gjorda på Google.

Just nu pågår arbetet med design och utveckling av en ny modern och responsive webbplats. Snart blir det enklare att både boka service och däckhotell hos Mekonomen Norrtull i alla enheter. Webbplatsen kommer lanseras i början på juli.

Mekonomen Norrtull

Terese Wingqvist

Digital sälj- och marknadsstrateg

Tel. +46 (0) 73 502 73 67

E-post. terese.wingqvist@brandson.se