Kunder & Kundcase

Företag: Globen ögonklinik AB
Kund sedan: 2011
Projektledare:
Uppdrag: Globen Ögonklinik behöver en helhetspartner som både kan designa och producera webb men även strategiskt vägleda och digitalt marknadsföra verksamheten löpande. Sedan 2011 har Brandson haft äran att få vara den partnern.

Globen Ögonklinik har haft Brandson som partner för digital marknadsföring och webb sedan 2011

Globen Ögonklinik, pionjärer i Sverige sedan 1995

Globen Ögonklinik är pionjärer i Sverige när det kommer till Ögonlaser och synbehandlingar. Det var 20 år sedan den första kliniken startade och fortfarande idag ligger klinikerna i framkant vad det gäller läkare, tekniker och service. Globen Ögonklinik finns i Stockholm (flera kliniker), Uppsala och Malmö.

En bra webbplats och relevant trafik från sökmotorer

Med målsättningen att driva relevant trafik och att skapa fler leads har uppdraget tagit olika vägar under åren men basen har alltid varit en tydlig positionering för strategiska sökbegrepp och en lättnavigerad webbplats som berättar historier om nöjda kunder men även tillgodo ser den mer tekniskt intresserade kunden. Sedan 2012 har Globen Ögonklinik rankat topp 3 för sökbegreppen ”Ögonlaser” och ”Ögonlaser Stockholm” som båda är konkurrensutsatta. Totalt sett positionerar Globen Ögonklinik topp 5 på över 100st strategiska sökbegrepp.

  • Topp 5-ranking på över 100st strategiska sökbegrepp
  • Antalet konvertering från webbplatsen har ökat med över 300%

Traditionell media och digital annonsering

Globen Ögonklinik har även aktivt annonserat digitalt på några av Sveriges största webbplatser för att driva kännedom om varumärket och under 2013 gick Globen Ögonklinik även i en lokal TV-kampanj i TV4. Oavsett tidsbegränsade insatser i olika kanaler har den digitala strategin kontinuerligt levererat resultat.

Vi vet att en stark digital närvaro och en modern webbplats med tydliga flöden skapar nya affärer och driver vår försäljning framåt.
/Göran Lind, VD

Besök www.globenogonklinik.se