Kunder & Kundcase

Företag: Garageportcenter
Kund sedan: 2014
Projektledare: Terese Mårtensson
Uppdrag: Utveckla en responsiv och modern webbplats som visar Garageportcenter’s bredd och alla olika återförsäljare. Löpande arbete med sökoptimering och Google AdWords-anonsering för att nå fler potentiella kunder lokalt.

Garageportcenter når fler kunder med digital marknadsföring

Brandson utformade en webbplats med tydlig navigering för att enkelt kunna nå de tre viktigaste målgrupperna; villaägare bostadsrättsföreningar/fastighetsägare och nya återförsäljare. Stort fokus på att tydliggöra Garageportcenters stora nätverka av återförsäljare för att över tid kunna nå en större kundgrupp.

Bättre synlighet ger fler kunder

Genom ett löpande arbete med både organisk (sökmotoroptimering) och Google AdWords (betald annonsering)har Garageportcenter ökat sin räckvidd för att nå fler potentiella kunder. Brandson har också lyckats nå fler kunder på de lokala orterna där återförsäljarna verkar, vilket också förenklar administrationen för Garageportcenter. Målet är att löpande skapa fler affärsmöjligheter samt att nå fler intressenter som vill ansluta sig till Garageportcenter som återförsäljare.

Besök http://garageportcenter.se/

Terese Mårtensson

Digital sälj- och marknadsstrateg

Tel. +46 (0) 73 502 73 67

E-post. terese.martensson@brandson.se