2015-10-30

Bing + Remarketing = Sant!

Annonsera på Bing specifikt för dem som besökt din hemsida tidigare.

Lagom till att julhandeln är på väg att komma igång lanserar Bing remarketing för sök- och shoppingkampanjer. Med remarketing i Bings annonsplattform kan du visa annonser på Bing (och Yahoo) för besökare som tidigare har besökt din hemsida.

När kampanjen är uppsatt för remarketing i Bing kan du specificera målgrupper, geografier och avgränsningar på dina segment för att sedan ställa in separat budgivining för varje utvald grupp. Detta låter dig visa specifika annonser för användare som finns med i din remarketing-lista som sedan söker efter en produkt eller tjänst som du erbjuder.

Skillnaden mellan Bing och RLSA (remarketing lists for search ads) som Google har i AdWords är att denna remarketing-annonsering på Bing även sträcker sig till Shopping-kampanjer.

En av de specifikationer som finns för detta är att en remarketing-lista behöver innehålla minst 1000 unika användare för att remarketing-annonseringen ska komma igång. Enligt Bing har de satt up denna gräns för integritetsskäl.

Bing-remarketing finns nu tillgänglig för alla marknader.